Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rád čtu pana Cempera...

...ale rád si přečtu třeba i blog pana Běhounka nebo Krále. Musím říct, že oba směry, kterými tito blogeři píší o otázkách muslimů a islámu (pan Cemper na jedné straně, pan Běhounek a pan Král na opačné) mi přijdou poměrně extrémní. Chtěl bych předeslat, že se v otázce islámu považuji za člověka poměrně neznalého, ale již nějakou dobu se to snažím napravit, a to třeba přečtením knihy Světla a stíny islámu od pana Břetislava Turečka. Takže nebudu předkládat vědecká fakta, ale především názory, témata k zamyšlení a tak trochu i můj pohled na věc.

Především si myslím, že na problematiku islámu v českých zemích je potřeba nahlížet ze dvou různých směrů. Z hlediska právního a hlediska náboženského.

V tomto já osobně vidím velký rozdíl mezi současným křesťanstvím (římským) a islámem.

Současná křesťanská společnost, do které, i přes vysokou míru ateismu v ČR naši zemi stále řadím, je nastavená na poměrně značné odloučení světských zákonů od zákonů církevních. Odluka církve od státu prezentovaná v současnosi především jako církevní restituce je toho jen malým důkazem. Jistě, světský zákon, který říká, že krást se nemá, a ten, kdo krade bude adekvátně potrestán, vychází zcela bez pochyby z božího přikázání nepokradeš, ale takto jsem to nemyslel. Spíš jsem měl na mysli celkové provázání církví a jejich hodnostářů u nás, se zákony. U nás si asi těžko v současnosti dovedeme představit, že by církevní moc mohla člověka odsoudit např. k peněžitému trestu, nebo ho nechat zavřít do vězení.

Takto to fungovalo v období středověku a tak nějak podobně to může fungovat i v současném islámu.

Proto když se zamýšlím jaký mít názor na integraci muslimů a islámu v ČR, tak se na to dívám takto:

Islám, jako náboženství zde rozhodně akceptovat. Pokud bychom muslimům chtěli upřít možnost vyznávat Alláha a praktikovat náboženství, které je jim vlastní, pasovali bychom sami sebe do role primitivů.

Nicméně právní systém, který je ve střední Evropě zaveden a na kterém je postavena i ČR musí zase respektovat muslimové. 

Nejčastěji se v tomto smyslu zmiňuje eventuální prosazování práva šaría. Je třeba říci, že pouze Saudská Arábie a Irán v současnosti považují šaríu za jediný zdroj práva. Ostatní muslimské země považují šaríu pouze za jeden ze zdrojů práva. Ale i v těchto zemích je náboženské právo úžeji spjato se světským než ve střední evropě.

Proto si myslím, že bychom měli islám uznat pouze za předpokladu, že islám uzná nás. Naše zákony, naše právo. Pokud na to nebudou chtít muslimové přistoupit, jistě je na světě mnoho zemí a mnoho krajin, kde je rádi přivítají.

Ale historická zkušenost pregnantně vyjádřená úslovím podej prst a ukousne ti celou ruku, nebo s jídlem roste chuť by nás měla vyrovat, že takto jednoduché to rozhodně není a nebude.

Přeji příjemný zbytek dne.

Autor: Filip Škopek | čtvrtek 24.7.2014 14:26 | karma článku: 12,87 | přečteno: 821x
  • Další články autora

Filip Škopek

Naše země a potrestání vlastizrádců a kolaborantů

Jsou totiž shrnutím toho, co mě na současných náladách v ČR děsí. http://josefhavranek.blog.idnes.cz/c/490344/tahle-zeme-je-snad-nase.html http://vaclavhusak.blog.idnes.cz/c/490258/jak-potrestat-vlastizradce-a-kolaboranty.html

8.1.2016 v 9:29 | Karma: 12,27 | Přečteno: 841x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Imigranti

"Vadí mi ekonomičtí imigranti! Vadí mi ekonomičtí imigranti z vesnic do Prahy! Valí se jich sem úplné hordy, někdo jim zřejmě nasliboval, že tady létají pečení holubi rovnou do huby.

3.11.2015 v 17:45 | Karma: 17,79 | Přečteno: 1616x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Pivoňka, aneb co jste o pivo (možná) nevěděli: díl 5. Sierra Nevada Pale Ale

V minulém díle jsme si povídali o Punk IPA od BrewDogu. Pivní styl IPA je v naší zemi v současnosti bezesporu největším hitem inovátorských pivnic a pivoték.

28.5.2015 v 13:45 | Karma: 7,62 | Přečteno: 355x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Pivoňka, aneb co jste o pivu (možná) nevěděli: díl 4. Punk IPA

V předchozích třech dílech našeho seriálu jsme se pohybovali v Belgii a povídali si o pivech, která jsou velmi klasická a tradiční. Nyní se ale pojďme podívat na skutečný punk.

26.5.2015 v 17:45 | Karma: 8,00 | Přečteno: 361x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Pivoňka, aneb co jste o pivu (možná) nevěděli: díl 3. Trappistes Rochefort 10

A do třetice všeho Belgického. Tak, jako ve Francii má dlouhou a bohatou tradici výroba vína a vinných produktů v klášterech, podobně je tomu v Belgii s pivem.

22.5.2015 v 16:45 | Karma: 7,93 | Přečteno: 330x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Pivoňka, aneb co jste o pivu (možná) nevěděli: díl 2. Gulden Draak

Jak jsme si v prvním díle pověděli něco o zcela unikátním belgickém pivu, dnes se naopak krátce podíváme na pivo pro Belgii zcela typické.

20.5.2015 v 18:30 | Karma: 9,30 | Přečteno: 308x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Pivoňka aneb co jste o pivu (možná) nevěděli: díl 1. Boon Oude Geuze

Naše české pivo většina z nás i dnes, v roce 2015 považuje za nejlepší na světě. Každý má to své oblíbené, a každý si ho dokáže skvěle obhájit.

19.5.2015 v 18:30 | Karma: 15,22 | Přečteno: 628x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Jan Pavel II

Dobrý večer, celý den jsem čekal, že se to někde objeví. Nějaká zmínka, titulek, vzpomínkové video.

2.4.2015 v 21:36 | Karma: 17,48 | Přečteno: 549x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Několik stručných postřehů o Přátelích Ruska v ČR

Předně bych rád řekl, že nebýt jejich (ne)vítání "amíků" na našem území, znal bych z celé té party asi jen pana Vyvadila. Ale díky tomu humbuku, který udělali, jsem se v posledních několika dnech nemohl nepozastavit nad některými zajímavostmi.

31.3.2015 v 13:31 | Karma: 28,78 | Přečteno: 1629x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Mému 15-ti letému Já

Ty debile!!! Co naši? Pruda, co? Starý, nechápaví, někdy dost blbý, co?

19.2.2015 v 12:31 | Karma: 13,86 | Přečteno: 609x | Diskuse| Osobní

Filip Škopek

Otevírejte diskuse

Jen velmi stručně. Prosím pana Nigrina, Pillmana, Petra a další, kteří rádi ve svých blozích pokládají otázky, aby začali otevírat diskuse. Co je to za logiku se na něco zeptat v poslední větě a pak neotevřít diskusi? Díky.

4.2.2015 v 18:19 | Karma: 6,19 | Přečteno: 822x | Diskuse| Hyde park

Filip Škopek

Kovbojové a Vetřelci

Chtěl bych jen stručně reagovat na poslední blog pana Matějky (http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/442897/Jsi-taky-Charlie-Ja-teda-rozhodne-ne-Ja-nejsem-Charlie.html)

9.1.2015 v 10:22 | Karma: 12,62 | Přečteno: 913x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Muslim nebo katolík

Toto téma se mi honí hlavou několik dní. Zhruba tak týden. Dnes ráno jsem na to téma četl zatím asi nejlepší blog vůbec.

6.1.2015 v 9:43 | Karma: 16,71 | Přečteno: 1035x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Jsem pražský kavárník?

K tomuto blogu jsem se odhodlával již pár dní, ale vzhledem k Vánočním rituálům mi na něj nezbýval čas. Dnes mě ale zaujal blog pana Nožičky, tak jsem se po delší době rozhodl i já cosi sepsat.

30.12.2014 v 10:27 | Karma: 22,42 | Přečteno: 1505x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Přiznání

Dobrý den, jmenuji se Jiří Heřmánek a toto je moje přiznání. Jsem zkrátka borec. (mimo jiné)

3.11.2014 v 19:50 | Karma: 15,67 | Přečteno: 920x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Nevím co s penězi

Nutně potřebuji Vaši radu. Mám problém s nadbytkem peněz, tak mi prosím pomozte.

30.10.2014 v 19:39 | Karma: 13,82 | Přečteno: 978x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Tak si to, milí diskutéři, shrňme

Dnes jsem se dostal po delší době do jedné ostřejší diskuse pod blogem jistého pana Hermánka.

23.10.2014 v 16:09 | Karma: 10,35 | Přečteno: 488x | Diskuse| Hyde park

Filip Škopek

A kam přijde, když zemře?

Když jsem byl malý kluk (přinejmenším výrazně manší než jsem nyní), velmi mě zajímalo, kam přijdou různí tvorové po své smrti. Myslím, že otázku "kam přijde, když zemře" si kladlo snad každé malé dítě.

20.10.2014 v 23:00 | Karma: 9,68 | Přečteno: 493x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Všem přátelům Ruska

Tento nedlouhý blog bych rád věnoval všem přátelům Ruska. Jmenovitě panu Reichlovi, Fojtíkovi, Hermánkovi, Olšerovi, Vyvadilovi, Cvalínovi a samozřejmě i mnoha dalším.

17.10.2014 v 15:11 | Karma: 32,51 | Přečteno: 2652x | Diskuse| Ostatní

Filip Škopek

Předvolební vřava

Tak jako asi každému průměrnému Pražákovi (mezi které se počítám) mi jde hlava kolem ze všech předvolebních materiálů. Od letáčků a drobných internetových bannerů až po nabubřelé megaboardy u dálnic.

7.10.2014 v 12:15 | Karma: 6,35 | Přečteno: 529x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 985x
jsem Filip Škopek