Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pane Škopku, začínáte mě silně štvát. Jako milovník piva při čtení vašich článků trpím silným sliněním. Mám tu bohužel jen plzničku, ale pánbů zaplať aspoň za ni. :-) R^

PS: navíc to jméno - Škopek. :-)

0 0
možnosti

Nejsem zrovna pritelem tech silnejch piv. Kdysi jsem razil teorii, ze dobre pivo se vari v okruhu cca 100km od Plzne. Ale dobou prichazim na to, ze technologii to zvladnou i vzdalenejsi pivovary. Co se tyce piv plzenskeho typu, treba Warsteiner nebo i kdysi hnusne kysele Radeberger jsou dnes pochoutkou. Bavorska psenicna piva dnes nemaji moc konkurence a ostatni bavorska piva jsou chuti srovnatelna s Budvarem. Za zminku take stoji piva z tak zvaneho pateho rocniho obdobi. To kdysi jeden bavorsky ral prisel na to, ze zjara jeho poddanym chybi vitaminy a proto prikazal varit Maibock, silne tmave pivo, dnes majici koncovku ...ator. Nejznamejsi bude asi Mnichovsky Salvator od Paulaner.

0 0
možnosti
Foto

zajímavé...a je to pivo spodně nebo vrchně kvašené? u nás už se označení stupňovitosti piva nepoužívá, je nahrazeno EPM obsahem Extraktu Původní Mladiny.

0 0
možnosti
Foto

Je svrchně kvašené..v prvním díle jsem měl takovou zmínku o základním dělení. Nicméně všechna trapistická piva jsou svrchně kvašená. Jinak EPM je vlastně podíl zkvasitelných cukrů (sacharidů) před kvašením. Takže se v podstatě změnilo jen názvosloví, pořád jde o nějaky podíl vyjádřený procenty. U belgických piv je to značení jiné, to jsem také zmiňoval, tuším, že v druhém díle.

0 0
možnosti

J98a52r22a 49R33a66n69k

22. 5. 2015 18:10

Udelat dobre pivo je umeniR^

2 0
možnosti
  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 985x
jsem Filip Škopek